De wereld net een stukje beter maken.

Introductie

De wereld net een stukje beter maken. Dat is het doel van de Auxilium & Caritas Foundation en haar bestuurders. De stichting heeft een duidelijke focus als het aankomt op de selectie van haar projecten en een net zo duidelijke focus op haar beleidsvoering. Hieronder meer over het bestuur en haar beloningsbeleid.

Rob Visser

Geboren 10-04-1942 in Rotterdam. Na middelbare school militaire dienst en daarna inspecteur Levensverzekeringen RVS. Actief als waterpolo speler op 1e klasse niveau, hockey, tennis en 11 marathons. In 1987 oprichter en voorzitter stichting Verkoop Je Loop, charity organisatie Rotterdam Marathon gedurende 10 jaar. In 1996 oprichter stichting Charity & Sport met als doel sport en goede doelen dichter bij elkaar te brengen. Na een succes volle aantal jaren een overeenkomst gesloten, als eerste ter wereld, met het Internationaal Paralympisch Comité (IPC). Na 8 jaar en € 700.000,- het partnership per 2013 beëindigd. Stichting per 1-1-2018 stichting beëindigd en nu privé fondsenwerver voor KNRM Reddingstation Neeltje Jans.

Met veel trots kunnen wij mededelen dat onze voorzitter op 24 april 2020 door Zijne Majesteit de Koning is benoemd tot Ridder van Oranje Nassau voor zijn jarenlange charitatieve werk. Hij heeft op veler wijze de wereld mooier en beter gemaakt.

Lydia van de Voort

Secretaris

Lydia (1984) is in haar professionele carrière binnen fintech en regtech organisaties op dag-basis betrokken bij het aansturen van een onder toezicht staande organisatie. In zowel haar vorige als huidige rol als Chief of Staff was zij vanzelfsprekend op de hoogte van de verantwoordelijkheid die het zijn van bestuurder met zich meedraagt en begrijpt het belang van een strakke administratie en het controleren en aantonen van activiteiten en (financiële) stromen. Al vanaf jonge leeftijd is Lydia begaan met het lot van anderen, wat zich tot uiting heeft gebracht dat zij jarenlang bestuurder is geweest van de Ohpen Foundation, maar onder andere ook door op eigen naam een funding challenge is aangegaan en een charity track heeft gedaan om bij te dragen aan de gezondheidszorg van de Masai in Tanzania maar ook vrijwilligerswerk op oproepbasis uitvoert dichter bij huis.

foto kleiner.JPG

Penningmeester

Leo Claus

Leo Claus, 1954, MSc FIU Miami, mede-eigenaar Claus Hospitality & leisure Company. Van 1978 tot 2019 was hij CEO van dit familiebedrijf met 2 hotels, diverse restaurants en event- en leisurefaciliteiten. Hij heeft bestuursfuncties gehad bij Rotary, Young Presidents’ Organization (YPO), Jury innovatieprijs Horecava en PR commissie Horecaf. Momenteel is hij voorzitter van het bestuur Vrienden Spaarne Gasthuis en Voorzitter Haarlem Gastronomische Hoofdstad.

vrijwilligster

Marianne Visser- Romers

Marianne Visser- Romers, 1959, en fysiotherapeut van beroep, heeft een berg aan ervaring als het aankomt op vrijwilligerswerk. Een kleine greep: secretaris van de Kinderboerderij de Blijde Wei in Rotterdam, bestuurslid van Park Scaldeoort in Westenschouwen, lid van de Klankbordgroep Eendrachtspolder, vertrouwenspersoon Sportvereniging Hillegersberg, vrijwilliger bij de Stichting Charity & Sport en actief bij diverse werkgroepen in de fysiotherapie. Zij ondersteunt de voorzitter van de Auxilium & Caritas Foundation in zijn werkzaamheden.

Beloningsbeleid

Vergoedingen

Binnen het bestuur ontvangt de voorzitter, Rob Visser, een vrijwilligersvergoeding volgens de hiervoor geldende richtlijnen. De andere bestuursleden ontvangen geen vergoeding.

Marianne Visser ontvangt voor haar vrijwilligerswerk voor de stichting een vrijwilligersvergoeding volgens de daarvoor geldende richtlijnen.

Beleidsplan

Het beleidsplan van de Auxilium & Caritas Foundation vormt een centraal uitgangspunt van de focus, doelen en (dagelijkse) werkzaamheden van de foundation. Het beleidsplan kan hieronder gedownload en bekeken worden.

Jaarverslag 2022

Graag deelt het bestuur van de Auxilium & Caritas Foundation haar jaarverslag over 2022. Het jaarverslag kan hieronder gedownload en bekeken worden.